Het melden van (bijna) incidenten die optreden tussen de 1e en 2e lijn, apotheek en VVT helpt om de patiëntenzorg te verbeteren. In het geval van een (bijna-)incident kunt u dit melden via onderstaand formulier. De melding komt bij de 'TIM-regisseur' van de betrokken zorginstelling terecht, die een onderzoek zal starten. We stellen het op prijs als u ook zelf een terugkoppeling geeft aan de betrokken zorgverlener(s) over het voorval.
De melder wordt geadviseerd om de melding te bespreken met de patiënt en over dit gesprek een aantekening te maken in het patiëntendossier (conform de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg, WKKGZ).
Voor echte calamiteiten maakt u geen gebruik van dit TIM-formulier.
De volgende partijen kunnen incidenten melden en kunnen meldingen ontvangen:
- Specialisten en apothekers Spaarne Gasthuis
- Huisartsen en hun assistenten/praktijkondersteuners van de Haarlemmermeer en Zuid-Kennemerland
- Specialisten ouderengeneeskunde en hun secretariaten van Amstelring, Cordaan, Kennemerhart, Zorgbalans en Stichting Sint Jacob